smykker

lørdag den 17. december 2011

Äktenskapsregistret-info

Äktenskapsregistret

I äktenskapsregistret finns information från 1921 och framåt om rättsförhållandet mellan äkta makar och mellan registrerade partner. Det kan t.ex. handla om datum och andra uppgifter om skilsmässor och bodelningar. Däremot registreras inte alla ingångna äktenskap.

Vissa familjerättsliga handlingar måste registreras för att bli juridiskt giltiga mellan er som makar så att ni t.ex. ska kunna skydda er mot varandras eventuella långivare. Det är Skatteverket som beslutar om registrering. Vänd dig därför till Skatteverket för registrering av

  • äktenskapsförord
  • gåvor mellan makar
  • anmälningar om bodelning under äktenskapet
  • bodelningshandlingar.

Läs mer under underrubrikerna till vänster.

Förutom av privatpersoner används äktenskapsregistret av domstolar, länsstyrelser, sociala myndigheter, polis, advokater, banker, begravningsföreningar, fastighetsmäklare, försäkringsbolag och kreditupplysningsbyråer med flera. Äktenskapsregistret är offentligt.

Cirka 40 000 uppgifter förs årligen in i äktenskapsregistret. Av dem är cirka 21 000 skilsmässor.

fredag den 8. juli 2011

Säljer ut nakenmodeller till sponsorer-info!

Danmarks svar på Page 3, Side 9 pigen i Ekstra Bladet, har blivit dyr i produktion.

Därför säljer tidningen från och med i dag ut de nakne pigerna till sponsorer.

Side 9 pigen i Ekstra Bladet har blivit för dyr i produktion. Nu säljs de nakna modellerna ut till sponsorer.

mediaSedan 1976 har den danska tabloiden Ekstra Bladet haft lättklädda damer i tidningen. Inspirationen kommer från engelska The Suns Page 3 Girls.

Men 2004 började side9-pigen bli allt mer vilsen. I et försök att verka modern och framför allt för att minska utgifterna minskade tidningen på den avklädda avdelningen.

Det blev folkstorm i Danmark och den nakna institutionen fick återupprättelse.

Åtminstone nästan. Side 9 pigen fick ingen fast sidplaceringen ta kunde dyka upp var som helst i tidningen. Vilket upprörde danskarna och nu är sidplaceringen återställd.

Men inte nog med att sidan nio blivit en helig plats. Tidningen får allt svårare att hitta över 300 modeller per år och tvingas lägga ned stora resurser på att ragga runt på danska badstränder för att fylla ut.

Pigen har blivit dyr och därför har chefredaktören Poul Madsen att hon måste ha specialfinansiering. Därför kan annonsörerna från och med i dag bli sponsor av Side 9 pigen.

Det finns inga listpriser men troligtvis kostar det mer att betala för nakenmodell än för vanlig annonsplats.

Första sponsor blir Sony BMG som marknadsför AC/DC nya album.

Ingen i dansk media har kritiserat Ekstra Bladet för att använda sponsorer av redaktionellt material.

http://www.resume.se/nyheter/2008/10/20/saljer-ut-nakenmodeller-ti/

tirsdag den 22. marts 2011

diamanter pärlor

Högkvalitetsutskrifter och posters från Fotosearch trycks hos ett professionellt fotolabb hos Kodak Endura samt Fuji Crystal Archive papers med förädlade Noritsu och Chrimira fotorealistiska processskrivare. Reproduktioner fraktas inom 24-48 timmar Prints typically ship within 2 - 3 days. Posters and Murals can occasionally take longer.





Nyckelord
färg poster, avbild, värdefull, ädelsten skönkonst tryck, studio, skott, tre skönkonst tryck, objekt, traditionell, kultur tryck, armband, närbild, färg avbild skriv ut, diamant, guld, inomhus posters, smycken, halsband, ingen foto tryck, utsirad, pärla, fotografi poster, värdefull ädelsten, reflexion, studio skott konst tryck, tre objekt, vertikal, elegans posters, evighet, lyxvara, liv skönkonst tryck, rikedom, etnisk, exotisk posters, traditionell kultur, indisk, skönkonst tryck, tryck, poster, posters, väggmålningar, canas tryck, fotografiska konsttryck, u18945470

tirsdag den 3. august 2010

Sten & Perler!

» Sten & Perler


Når man taler om smykker kan man ikke komme uden om perler og stene. Vi har på det seneste udvidet vores sortiment af ædelstene væsentligt. Vi arbejder fortsat på at lægge billeder af disse produkter ud på nettet, men forespørgsler modtages gerne. Vores lager omfatter facetterede og cabouchonslebne stene til indfatning, ikke kun i rund og oval men i mange faconer. Endvidere har vi nu også dråber og hjerter, anboret i toppen. Koral lagerføres i flere faconer, bl.a. hjerter, blomster og dråber.

Ud over vores lager af runde brillanter i fine make fører vi også et udvalg af større sten i både runde og fantasi slib - f.eks. princess, baguette, emerald, oval, hjerte, etc.; Vi kan på få dage levere fra 0,5 - 10,0 ct med internationalt certifikat i præcis dét slib, dén farve og renhed – også parvis – De måtte have behov for.

Farvede diamanter, både behandlede og naturlige fører vi i mange farver og nuancer, - de fleste som rund brillantslib, men også i spændende fantasislib.

Klassiske kulturperler går aldrig af mode og derfor har vi et bredt sortiment af primært hvide anborede perler i ¾ og ¹/¹ fra ca 3-9 mm. Der er mange nuancer af disse så ring eller kig forbi og se vores sortiment.

Diamanter fra Frits Pedersen A/S er købt fra legale kilder, der ikke er indblandet i konflikter, og er i henhold til FN resolution. Sælgeren garanterer herved at disse diamanter er konflikt-frie, baseret på personlige og/eller skriftlige garantier givet af den leverandør, der har leveret disse diamanter.
Sten & Perler: http://www.frits.dk/sten.asp

Se handels- og betalingsbetingelser

torsdag den 10. juni 2010

Diamanter går aldrig af mode

Diamanter går aldrig af mode

Christinas kollektion indeholder ure med op til 212 funklende diamanter (vejl. udsalg 7.995,-). og ure med blodrøde rubiner. Fælles for samtlige ure er, at de er besat med brillantslebne diamanter i Top Wesselton-VVS kvalitet, som er en af de klareste og fineste diamantkvaliteter der kan købes for penge. “At designe ure er utroligt spændende. Hvor trenden i dag er billig Kina produktion og uægte sten, ønskede jeg at gå i en anden retning – at skabe smukke designer-ure der er til at betale, fremstillet i Schweiz og med ægte diamanter i topkvalitet”. Christina Hembo I dag eksporteres Christina Design London urene til mere end 10 forskellige lande og ambitionen er fortsat at kunne udvide og udvikle virksomheden – dog hele tiden med de 3 kerneværdier for øje. Nemlig at producere ure som er Swiss made, og som prydes af ægte diamanter i høj kvalitet og ikke mindst til en pris, som giver enhver kvinde eller mand mulighed for at købe sig et pragtfuldt kvalitetsur, der både design- og kvalitetsmæssigt vil holde i mange år fremover. Med priser, fra 995,- til 7.995,- og design i verdensklasse kan urene måle sig med smykkeure fra de store modehuse, men i en prisklasse, der ligger langt under de store designikoners.

SWISS TRADITION

SWISS TRADITION

What is “Swiss Made”
Source Federation of the Swiss Watch Industry FH, 2006.

Watches, clocks and alarm clocks manufactured in Switzerland bear the designation "Swiss made" (or its abbreviation "Swiss") as well as the logo of the producer or distributor. This label ("place of origin" in legal terms) enjoys a solid reputation throughout the world. And globalization of trade has done nothing to diminish its importance. On the contrary, the modern consumer is looking for a maximum of information when he or she goes shopping for a new timepiece.

What lies behind this reputation ?
What does a label like this mean for the consumer ?

"Swiss made" embodies a concept of quality that has been forged over the years. It includes the technical quality of watches (accuracy, reliability, water-resistance and shock-resistance), as well as their aesthetic quality (elegance and originality of design). It covers both traditional manufacturing and new technologies (micro-electronics).

The Swiss are not the only watchmakers to manufacture high-quality timepieces and are consequently faced with strong competition. However, thanks to their unique infrastructure and to their know-how and spirit of innovation, they have succeeded in maintaining their leading position.

The intrinsic value of the "Swiss made" label, therefore, is the result of considerable efforts on the part of watch making companies, who are ultimately responsible for maintaining its reputation.

While prestigious brand names have thrived, they have never relegated the "Swiss made" label to a secondary place. The brand names and "Swiss made" have always worked together in an alliance that provides the consumer with the best of guarantees.

It is hardly surprising that this asset whets the appetite of counterfeiters. "Swiss made" has to be constantly protected on every market. Providing this protection is one of the principal tasks of the FH which conducts an on-going battle through legal and administrative channels to thwart anyone abusing the "Swiss" name. The weapons used in this battle are the laws of each of the countries concerned, backed by international agreements (bi-lateral treaties signed by Switzerland with several European countries and multi-lateral conventions drawn up by the World Intellectual Property Organization and by the World Trade Organization - TRIPS agreement).

Recognizing that it must set the example, Switzerland has already reinforced the legal instruments at its disposal. The new law on "the protection of brand names and place of origin", passed on 28 August 1992, introduced more severe punishments. The Swiss customs authorities, for their part, keep a vigilant eye on all imports, exports and merchandise in transit.

Moreover, a law "regulating the use of the name 'Swiss' for watches" sets out the minimum conditions that have to be fulfilled before a watch merits the "Swiss made" label.

This law is based on a concept according to which Swiss quality depends on the amount of work actually carried out on a watch in Switzerland, even if some foreign components are used in it. It therefore requires that the assembly work on the movement (the motor of the watch) and on the watch itself (fitting the movement with the dial, hands and the various parts of the case) should be carried out in Switzerland, along with the final testing of the movement. It also requires that at least 50% of the components of the movement should be manufactured in Switzerland.

Certain regions in Switzerland have their own "place of origin" labels. One of the most renowned is "Genève", which identifies top-quality timepieces made in the city and canton of Geneva. Like "Swiss made", this label is very popular with counterfeiters and therefore benefits from continuous protection within the framework of the FH's anti-counterfeiting programme.

The Swiss watch industry is very active in safeguarding the integrity of "Swiss made" and its other regional labels of quality.

The vigilant consumer can also play an effective supporting role. By choosing reputable sales points and not being tempted by deals that are as dubious as they are outlandish, he or she will help to thwart counterfeiters, protect his or her own interests and contribute to the defence of fair trading.

The FH and its regional representatives will be happy to provide further information on this subject.

Damepunge

Damepunge
Her kan du finde alle vores damepunge, som findes i mange forskellige størrelser og farver.
Nogle af vores damepunge er så store, at du også kan have plads til mobilen og andre småting.